Přihlášení
Nemáte účet? Vytvořte jej!
 
Vzdělávání dětí s PAS
Proč školy nerady integrují Tisk E-mail
Napsal(a) Mgr. Lenka Michalíková   
Středa, 15 únor 2012

Součástí mé práce jako speciálního pedagoga v APLA Praha je poradenství pro rodiče a školy, kam jejich děti docházejí, ale často se na mne rodiče obracejí i v otázce výběru vhodné školy pro své děti , ať již je to před nástupem do první třídy nebo při výběru vhodného vzdělávání po ukončení 5. či 9. třídy základní školy. Mohu jim doporučit školy, o kterých vím, že jsou ochotny vzdělávat (integrovat) děti s diagnozou PAS, ale těch je bohužel v současné době velmi málo. Spádová škola má samozřejmě ze zákona povinnost přijmout děti s postižením a zde mohu citovat zákon č.561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon): § 36 odst. (7)

Aktualizováno ( Středa, 22 únor 2012 )
Celý článek...
 
Program pro spolužáky dětí s Aspergerovým syndromem (AS) Tisk E-mail
Napsal(a) PhDr. Lucie Bělohlávková   
Úterý, 17 leden 2012

Marek chodí do sekundy víceletého gymnázia. Je velmi chytrý a vyniká především v přírodovědně zaměřených předmětech. Zajímá se o houby, dokáže jich mnoho pojmenovat (dokonce i latinským názvem), ví o nich řadu podrobností. Ve třídě nemá kamaráda. Děti ho berou jako „šprta a podivína". Především v hodinách biologie Marek exceluje. Snaží se vždy rychle odpovědět, vykřikuje a nejednou se i stalo, že ostatní spolužáky při jejich odpovědích učiteli Marek opravoval. Spolužáci toto chování samozřejmě odsuzují. K Markovi se staví velmi negativně, nerozumí tomu, proč, když už mu to tolikrát vysvětlili, se stále chová tak „divně".

Aktualizováno ( Středa, 22 únor 2012 )
Celý článek...
 
<< Začátek < Předchozí 1 2 Následující > Konec >>

Výsledky 6 - 7 z 7