Přihlášení
Nemáte účet? Vytvořte jej!
 
martivan
Uživatel
 
střídání učitelů - 11/12/2012 00:19
Dobrý den, jsem tu nová. Jsem maminkou 4 dětí, můj dotaz se týká desetiletého syna. Máme ho spolu s jeho sestrou v pěstounské péči. Trpí poruchou citové vazby vzniklou z ústavní deprivace (v dětském domově byl od narození do 4 let), bere léky na ADHD (porucha pozornosti s hyperaktivitou). Nemá diagnostikovanou přímo PAS, ale v jeho chování jsou patrné a také diagnostikované určité autistické rysy. Myslím, že právě ty se projevují v problému, na který se chci zeptat. Letos, ve 4. třídě, se poprvé synovi začali střídat učitelé na různé předměty - má jich celkem 6 (dřív měl jen p.uč. třídní a angličtinářku). Mám dojem, že právě toto střídání je důvodem, proč se velmi zhoršilo jeho chování ve škole. Neustálé změny dospělých osob ho znejisťují, takže je od počátku hodiny v tenzi, nesoustředí se, a buď svou tenzi vybíjí nevhodným chováním anebo se projevuje nepozorností a nespoluprací. Poprosila jsem paní učitelky o společnou schůzku, abychom hledaly možnosti, jak mu pomoci, ale uvědomila jsem si, že vlastně mě moc nenapadá, co s tím.
Asi by mu pomohlo, kdyby paní učitelky dbaly na to, aby se na začátku hodiny s ním vždy osobně navázaly kontakt, a na konci hodiny kontakt zase nějakým daným způsobem kontakt ukončily, ale víc už nevím. Ještě snad využít nějaký propojující prvek, loni měl zavedený smajlíkový notýsek na neformální hodnocení jeho chování ve škole, tak možná ho zase oživit, poprosit paní učitelky o jeho vyplňování.
Máte nějakou radu, tip, nápad, co by mohlo fungovat? Moc děkuji!
  | | Správce zakázal anonymní příspěvky.