Přihlášení
Nemáte účet? Vytvořte jej!
 
Články
Cesta k diagnóze: Autismus Tisk E-mail
Napsal(a) Veronika Šporclová   
Úterý, 11 únor 2014

Mít zdravé dítě je přání všech rodičů, bohužel ne vždy se toto jejich přání splní. Rodiče mají představy o svém rodičovství, o tom, jak budou dítě vychovávat, často mají také určitá očekávání. Vývoj dětí s autismem bývá atypický. 

Poruchy autistického spektra (dále jen PAS) patří mezi nejzávažnější poruchy dětského mentálního vývoje.  Jedná se o vrozenou poruchu určitých mozkových funkcí, která způsobí, že lidé s PAS nedokážou správným způsobem vyhodnocovat informace přicházející zvnějšku. Duševní vývoj dítěte je narušen v oblasti verbální i neverbální komunikace, sociální interakce a představivosti. Prevalence PAS je dle nejnovějších vědeckých studií 0,9 %. Ročně je v APLA (Asociace pomáhající lidem s autismem) diagnostikováno okolo tří set lidí. Naprostá většina rodičů a dospělých referuje diagnózu jako velmi přínosnou a nutnou informací.
Aktualizováno ( Úterý, 11 únor 2014 )
Celý článek...
 
Doporučení pro rodiče a blízké osoby dětí s AS (II) Tisk E-mail
Napsal(a) Roman Pešek   
Neděle, 18 srpen 2013

 

Čtvrté a páté z osmera doporučení pro rodiče a blízké osoby dětí s Aspergerovým syndromem

Mgr. Roman Pešek , vedoucí Terapeutického a sociálně rehabilitačního střediska APLA Praha, střední Čechy, o.s.

 

Článek navazuje na první tři doporučení pro rodiče a blízké osoby dětí s Aspergerovým syndromem, která byla publikován 28. února 2013. V tomto pokračování bych se rád věnoval dalším dvěma doporučením, která se zaměřují na význam a průběh rodičovských skupin a na uvědomování a přijímání vlastních emocí.     

 

Aktualizováno ( Neděle, 18 srpen 2013 )
Celý článek...
 
Doporučení pro rodiče a blízké osoby dětí s AS (I) Tisk E-mail
Napsal(a) Mgr. Roman Pešek   
Čtvrtek, 28 únor 2013

První tři z Osmera Doporučení pro rodiče a blízké osoby dětí s Aspergerovým syndromem

Rodiče pomohou svému dítěti s Aspergerovým syndromem (AS) nejvíce tím, že budou pečovat hlavně o sebe. Tento výrok se zdá možná na první pohled trochu podivný, ale uvažme metaforu krizového přistání letadla, ve kterém sedí rodič s dítětem. Kdo myslíte, že by si měl kyslíkovou masku nasadit jako první? Automatická a přirozená reakce bude taková, že rodič nasadí masku nejdříve svému dítěti. Potom se ale může stát, že sám rodič se začne dusit a dítěti už v dalších krizových fázích nepomůže. Mělo by to tedy být naopak. V souvislosti s terapeutickou péčí o dítě s AS je to podobné – mnoho rodičů, se kterými se setkávám, působí velmi úzkostně, napjatě, rozrušeně, vystrašeně, naštvaně, depresivně. Není se jim co divit. Ale první a často jediné, co od terapeuta chtějí, je rychlý a „zázračný“ návod, jak změnit nebo usměrnit problémové chování svého dítěte, jak ho „opravit“, jak ho „narvat do normálu“. Když někteří neuspějí u jednoho terapeuta, jdou k dalšímu, když nefunguje jedna metoda, hledají další. Je to ale jako když stavíte dům od střechy. To nefunguje. Jak při stavbě domu, tak při hledání řešení problémového chování dítěte s AS je efektivnější se v první řadě zaměřit na základy, tj. v případě rodičů na sebe. V této spojitosti doporučuji rodičům orientovat se na následující osmero doporučení: ·

Aktualizováno ( Úterý, 05 březen 2013 )
Celý článek...
 
Požadavky na terénního pracovníka rané péče Tisk E-mail
Napsal(a) Bc. Jan Kouřil   
Pátek, 01 červen 2012
Skutečnost, zda raná péče v rodinách dostatečně efektivně plní svůj účel v podobě účinné pomoci dítěti i jeho blízkým, závisí jak na celkovém nastavení služby, tak na jednotlivých pracovnících. V osobě poradce rané péče se kloubí několik rolí. Jsou na něj kladeny všestranné nároky, při kterých musí zvládat jak psychologickou, tak pedagogickou stránku své profese, komunikovat s rodiči, věnovat se přímé práci s dítětem a navíc mít i další znalosti souvisejících oblastí, např. o sociálním nebo školském systému v České republice.

 

Celý článek...
 
Empatická nedůslednost aneb jedna z technik, jak vyjít s dítětem s problémovým chováním Tisk E-mail
Napsal(a) PhDr. Hynek Jůn, Ph.D.   
Neděle, 26 únor 2012
Na terapiích se často setkávám s rodiči, kteří nejsou jednotní ve výchově dítěte s handicapem. Setkávám se také s rodiči, kteří již několikrát dostali radu: „kdybyste byli důslední, tak se vaše dítě chová úplně jinak!“. Rodiče dětí s handicapem se o důslednost ve výchově obvykle snaží a selhávají v ní stejně tak často jako rodiče dětí bez handicapu. Je jim to však obvykle více dáváno okolím za vinu. Jak se z ideální důslednosti, která je po rodičích dětí s handicapem požadována a zároveň je někdy nereálná, dostat do reálné výchovy? Jedním z kroků může být tzv. „empatická nedůslednost“. Její využití si ukážeme na následujícím příkladě.
Celý článek...
 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 Následující > Konec >>

Výsledky 6 - 10 z 30